Zondag met Lubach

Het allerlaatste seizoen van Zondag met Lubach begint

NPO 3 - zondag 7 februari om 21:15

© David Cenzer / © 2015 David Cenzer
Nog één seizoen maakt Arjen Lubach van zijn satirische succesprogramma Zondag met Lubach, daarna is het klaar. Het slotseizoen gaat vooral over de aanstaande Tweede Kamerverkiezingen. De politici kunnen hun borst dus natmaken.

Eigenlijk had het vorige seizoen van Zondag met Lubach het laatste moeten worden. Arjen wilde op het hoogtepunt stoppen en dit voorjaar weer de theaters in. Dat laatste kan dus niet en daarom maakt Arjen in aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen nog een allerlaatste seizoen van zijn satirische succesprogramma.

Bio-industrie

De politieke kopstukken kunnen hun borst natmaken, want de presentator schroomt niet om ongemakkelijke waarheden bloot te leggen en maakt daarbij geregeld slachtoffers. Zo prikte hij eerder heel wat ballonnen op het gebied van groene energie door, stelde hij genadeloos misstanden in de bio-industrie aan de kaak en moesten de Nederlandse nertsenfokkers het eveneens ontgelden. Alle sectoren kregen vervolgens te maken met flink wat imagoschade.

Rumag

De scalp die het prominentst aan Lubachs gordel hangt, is die van Rumag.-directeur Thijs van der Heijde. Zijn bedrijf kopieerde volgens de presentator schaamteloos teksten van anderen en plaatste die op T-shirts en mokken. Daarnaast maakte Rumag. volgens Lubach goede sier met kledingstukken waarvan de opbrengst naar het Rode Kruis zou gaan. Dat bleek meer woorden dan daden; het geld verdween hoofdzakelijk in de bedrijfskas van het hippe merk. De imagoschade kostte Van der Heijde uiteindelijk zijn baan. En het Rode Kruis profiteerde intussen wel van een T-shirtactie van Arjens nieuwe merk, Lubag.

Meer over