De verkiezing van de beste reclame van het jaar op Nederland 1 is erg goed bekeken.
Telecomaanbieder Telfort viel gisteren in de prijzen met de commercial ‘Lekker Lang Bellen’. Het publiek vond deze reclame het allerleukste en stemde massaal op de spot. In de Stadsschouwburg in Amsterdam mochten de bedenkers de Gouden Loeki 2012 in ontvangst nemen en een kleine 1,4 miljoen kijkers waren getuige.
Jan Smit in Ahoy
Vlak na de prijsuitreiking zond Nederland 1 het jubileumconcert 15 jaar Jan Smit uit. Hierin bracht de Volendammer al zijn bekende hits ter gehore in een uitverkocht Ahoy. 1,1 miljoen fans keken woensdag naar de concertregistratie op tv, genoeg voor de negende plaats in de kijkcijfertop van de dag.
Serious Request
Meer muziek was er in Serious Request. BNN vatte gisteren de eerste dag in het Glazen Huis samen op Nederland 3. De tv-uitzending trok 615.000 kijkers, een dikke 200.000 minder dan de feestelijke opening van de dag ervoor. Maar gelukkig leverde het initiatief niet in op donaties: de eerste dag bracht dit jaar een hoger bedrag dan ooit op (910.000 euro).
Top 5 kijkcijfers woensdag 19 december
1. Journal van 20.00 uur (Ned. 1) – 1.737.000
2. Goede Tijden, Slechte Tijden (RTL 4) – 1.613.000
3. Half Acht Nieuws (RTL 4) – 1.383.000
4. Gouden Loeki (Ned. 1) – 1.355.000
5. Journaal van 18.00 uur (Ned. 1) – 1.231.000