Naast Wie is de Mol? komt er volgend jaar waarschijnlijk nog een afvalrace met bekende Nederlands in het buitenland op de buis. Eindredacteur van WIDM, Anton Jongstra, verkocht het nieuwe format aan BNN.
Aan Broadcast Magazine laat de Jongstra weten dat we niet bang hoeven te zijn dat het een kloon wordt van WIDM: “Het klinkt wellicht als De Mol, maar het wordt volledig anders opgezet en er is geen mol."
Formats ontwikkelen
De eindredacteur neemt na 14 jaar afscheid van het succesvolle programma. Hij vond het ‘tijd voor iets nieuws’ en begon een eigen formatbedrijf. Daar is nu dus een format uitgerold dat verdacht veel lijkt op Wie is de Mol? en is verkocht aan BNN. "Begin maart 2015 komt het op de buis. Ik verwacht niet dat we meteen de 2,8 miljoen kijkers aan zullen tikken, maar met een kwart ben ik al meer dan tevreden", aldus Jongstra.
Succesvol programma
Als het programma net zo goed gaat lopen als Wie is de Mol?, dan heeft BNN een parel in handen. WIDM won vorig jaar de Gouden Televizier-ring en trekt elke week miljoenen kijkers.