BNN is vooralsnog niet van plan om te stoppen met de soap ONM. De omroep vindt eerdere uitspraken van Nederland 3-baas Roek Lips, die zei dat een voortzetting van de soap bij de publieke omroep "geen vanzelfsprekende zaak", nogal voorbarig.
Dat blijkt donderdagochtend uit een uitgebreide reactie van BNN op Mediacourant.nl. "Roek Lips spreekt voor zijn beurt", aldus een woordvoerster. BNN vindt dat het juist erg goed gaat met ONM. Er zijn recent vernieuwingen in de karakters en verhaallijnen aangebracht, de serie is eigenlijk 'onderweg naar overmorgen'."
Belangrijke doelgroep
BNN is van mening dat de soap dagelijks een essentiële doelgroep weet te bereiken."De serie wordt steeds beter bekeken door de jonge doelgroep, met name 13-19 jaar. Maar ook de groep daar net boven weet ONM te vinden. Dit zijn twee belangrijke groepen kijkers voor de Publieke Omroep."
Mei 2010
In principe zou het contract dat Endemol, BNN en de Publieke Omroep samen hebben kunnen aflopen in 2010. En dan moet er natuurlijk worden geëvalueerd, vindt ook de omroep: "Het is uiteraard logisch om na vijf jaar de voortgang van zo'n belangrijke serie, zowel voor Nederland 3 als voor BNN, nog eens tegen het licht te houden."
Nuttig proces
"Er is immers veel geld mee gemoeid", legt de persvoorlichtster nog maar eens uit. "Die evaluatie loopt nu, door BNN, Endemol en Nederland 3. Dat is een nuttig proces en wat ons betreft te vroeg voor wat voor conclusies dan ook."
Wordt vervolgd dus!