Can't buy me love, de opvolger van de beruchte realityshow De gouden kooi, is nu ruim een maand op de buis. Tijd om de balans op te maken met RTL 5 programmadirecteur Remko van Westerloo.
Hij is nauw betrokken bij de ontwikkeling van beide programma's, die zich allebei afspelen in de villa in Eemnes. ''De opzet van de programma's is natuurlijk totaal anders. Het enige wat ze op het oog met elkaar gemeen hebben, is dat ze dagelijks worden uitgezonden én de locatie: de villa in Eemnes.''
Lekker handig
''Natuurlijk hadden we in een ideale wereld voor Can't buy me love ook een andere setting gekozen. Maar de villa was wel perfect bruikbaar voor dit programma omdat alle camera's en techniek al in het huis verwerkt is. We hebben aan de inrichting amper iets veranderd. Productietechnisch zijn er veel overeenkomsten: zeker 90% van De gouden kooi ploeg maakt nu Can't buy me love.''
Test
''De kooi was een testcase waar we als programmamakers veel van hebben geleerd. Vooral hoe je verhaallijnen in een programma produceert en in beeld brengt. Can't buy me love combineert elementen van een soap met een realityserie. In iedere aflevering gebeurt wel iets, dat maakt het een uniek programma waar we best trots op mogen zijn.''