Tot twee keer aan toe werd een deelnemer aan Dragon’s Den uitgelachen voor zijn idee. Beide uitvindingen zijn nu een enorm succes.
Uitgelachen werd-ie, toen Guy Jeremiah twee jaar geleden zijn idee in de Britse versie van het programma Dragon's Den presenteerde. ‘Ik steek nog liever naalden in mijn ogen’ gaf één van de Dragons aan in het programma.
Uitklapbare fles
Guy Jeremiah gaf zijn pitch voor een opklapbare waterfles en werd uitgekafferd. Het idee is simpel: men neme een flesje water en maakt een aantal zorgvuldige vouwen in het plastic; als het flesje dan leeg is, kan deze dichtgeklapt worden. De ‘Aquatina’ is geboren. De strenge jury van Dragon’s Den was niet onder de indruk en wuifde het idee van tafel.
Groot succes
Britse warenhuisketen Marks & Spencer zag er wél brood in en sloot een deal met bedenker Jeremiah. Inmiddels zijn er 100.000 van de flesjes verkocht tegen een prijs van 5 pond per stuk.
Dragons zitten er weer naast
Dat deelnemer Guy niet snel opgeeft is nu wel duidelijk. Vorig jaar zat de uitvinder in hetzelfde programma en presenteerde daar de ‘cup-a-wine’, een enkel glas gevuld met wijn. Weer zagen de Dragons het idee niet zitten. En je raadt het al: ook deze uitvinding is hard op weg een groot succes te worden.