Gouden Loeki-presentator Ruben Nicolai maakte live in RTL Boulevard de vijf kanshebbende commercials bekend.
De vijf spotjes die kansmaken op de prestigieuze reclameprijs zijn:
1. "Ik ben geen vloerkleedje" van het Wereld Natuurfonds.
2. "Ditzo, met John de Wolf in het ziekenhuis"
3."Koop geen plofkip" van WakkerDier
4. "Lekker lang bellen" van Telfort
5. "Handen af van onze hulpverleners" van Sire
Tijdsgeest
Het is opvallend dat drie van de vijf kanshebbers ideële reclames zijn. Volgens Ruben Nicolai is dit een teken van de tijdsgeest. "De Gouden Loeki is echt een publieksprijs en je merkt daardoor aan de genomineerden wat er leeft in de samenleving. In voorgaande jaren scoort een reclame omdat hij mooi of grappig is, nu zijn we meer betrokken bij deze drie maatschappelijke kwesties."
Stemmen voor de Loeki
Komende woensdag wordt tijdens een grote liveshow op Nederland 1 bekend welk reclamebureau met de prijs naar huis gaat.
Stemmen kan vanaf donderdag 13 december om 20.00 uur door HIER te klikken.