Internetwinkel Bol.com is tevreden met de resultaten van de start van het streamen van tv-series. In de eerste paar dagen werd er ongeveer 25.000 keer naar een serie gekeken. Het is nog niet helemaal duidelijk of er daardoor ook meer DVD's verkocht worden, maar dat er gekeken wordt staat in ieder geval vast.
Bol.com zendt vanaf 22 juni van vier Amerikaanse televisieseries de eerste aflevering integraal uit. Hiermee hoopt de Nederlandse webwinkel klanten te verleiden om dvd's van de programma's aan te schaffen.
Michel Schaeffer, marketingdirecteur van Bol.com: "We zien ook dat ze goed verkopen, maar dat kan ook zijn omdat ze voor een actieprijs verkocht worden. We hebben meer tijd nodig om het echte succes van het streamen van series te meten."
Evalueren
De uitzendingen staan tot 9 augustus op de site. Schaeffer: "In augustus gaan we evalueren of we doorgaan met het integraal streamen van tv-series. Als het een succes is, dan gaan we zeker praten met Amerikaanse mediabedrijven over nieuwe samenwerkingen.
Lees meer bij het eerdere bericht hieronder.
---
Bol.com gaat series uitzenden (eerder bericht)
Multimedia-internetwinkel bol.com gaat vanaf komende maandag de eerste afleveringen van vier populaire Amerikaanse televisieseries online uitzenden.
Complete afleveringen van Lost, Grey's anatomy, Criminal minds en Samantha who moeten surfende shoppers 'inspireren bij de aankoop van dvd's'.
Beter beeld
De internetwinkel sloot een overeenkomst met dvd-distributeur Disney.
Michel Schaeffer, marketingdirecteur van bol.com: "Met de uitzendingen van populaire tv-series willen we onze klanten kennis laten maken met hitseries die ze misschien nog nooit gezien hebben."
Hij denkt dat klanten nu series zelf nog niet goed genoeg kennen en meer informatie nodig hebben om ze tot een aanschaf te verleiden. "Het bekijken van een hele aflevering geeft consumenten een beter beeld van een serie dan alleen de trailer of de verhalen van vrienden of andere klanten."
De afleveringen zullen van 22 juni tot 9 augustus te zien zijn.