De TROS werkt aan een nieuwe tv-show waarin bekende Nederlanders strijden om een ticket naar de ruimte. Sterren naar de Sterren is de titel van de nieuwe show.
De winnaar van het programma gaat mee met een van de eerste vluchten van het Nederlandse bedrijf SXC. “Maar het programma is meer dan een afvalrace alleen. De kandidaten worden ook voorbereid op hun reis”, vertelt Laurens Woldberg, producent van Simpel Media, aan de Telegraaf. “Zo moeten ze bijvoorbeeld tijdens een race met een auto letten op tekens die naast de weg staan, gaan de kandidaten in een vluchtsimulator waarin ze worden blootgesteld aan enorme G-krachten en doen ze mee aan een gewichtsloosheidstest”.
Sterren naar de Sterren niet te duur!
Co-producent Tuvalu Media benadrukt dat de show geen reclamecampagne is voor SXC. “Dit is een nationaal evenement. Nederland loopt voorop bij het ontwikkelen van commerciële ruimtereizen. Ik vind het niet meer dan logisch dat de publieke omroep hierbij wil zijn”, aldus Taco Zimmerman. TROS-baas Gerard Baars laat weten dat de kijker zich geen zorgen hoeft te maken over hoge kosten voor de show. “De reis is een wezenlijk onderdeel van het programma, een studiodecor is bij wijze van spreken duurder.”