Productiebedrijf IDTV heeft als eerste mediabedrijf officieel toegezegd meer werk te gaan maken van vrouwelijk talent. Het bedrijf wil vrouwen stimuleren om sneller en hoger door te groeien.
IDTV is onder meer productent van Wie is de mol?, Lingo, De rijdende rechter en Het beste idee van Nederland.
Vrouwen aan boord
Shyla Rijxman, commercieel directeur van IDTV, tekende het charter Talent naar de Top van de gelijknamige stichting TNDT. In dat charter is vastgelegd dat deelnemende bedrijven zich inzetten om de komende jaren concrete maatregelen te (blijven) nemen om meer vrouwelijk talent aan boord te krijgen, houden en benoemen.
Vootrekkersrol
Rijxman: "In Nederland stromen maar weinig vrouwen door naar de top. Terwijl er ook vrouwen op belangrijke posities zouden moeten zitten. Ik geloof namelijk dat diversiteit goed is. IDTV is een maatschappelijk betrokken bedrijf en speelt hier-mee een voortrekkersrol op dit vlak. Bij IDTV werkt veel vrouwelijk talent. Door ons te verbinden aan het charter blijven we gefocust op het behoud hiervan en creëren we mogelijkheden."