Met veel tromgeroffel lanceerde SBS 6 gisteravond de talentenjacht The winner is... Daar tegenover bracht RTL 4 Avatar in stelling, de succesvolste film aller tijden. Maar Wie is de Mol? ging er met de hoofdprijs vandoor
Het is erop of eronder voor het kwakkelende SBS 6. De nieuwe talentenjacht The Winner Is... moet het tij keren. Er is zelden zoveel publiciteit rondom een nieuw programma geweest. Om SBS 6 geen echte kans te geven, gooide concurrent RTL 4 ineens het grote kanon in de strijd. Avatar, de succesvolste film allertijden, werd van de plank gehaald om de nieuwe show van SBS 6 te torpederen.
En het resultaat?
The Winner Is... scoorde niet zoveel als gehoopt, maar toch best goed voor een SBS 6-programma. Avatar scoorde goed, maar niet uitzonderlijk voor een RTL 4-programma. En ondertussen bleef Nederland 1 gewoon zeer goed bekeken dankzij de fanatieke fans van het Avro-programma Wie Is De Mol?
The winner is...
Onlangs hoopte tv-tycoon John de Mol in Pauw & Witteman nog op 1,2 miljoen kijkers voor zijn nieuwe talentenjacht. Dat is niet gehaald: het werden er iets meer dan 1 miljoen. Ook prima voor SBS-begrippen, maar ook weer niet een overtuigend succes.
In een opmerkelijke wending was te zien hoe de zusjes Suzanne en Monique Klemann van Loïs Lane niet door gingen naar de tweede ronde, maar werden verslagen door Lilian Day Jackson van Spargo-faam. Slechts 31 van de 101 juryleden stemden op het bekende duo dat hun vroegere hit It’s the First Time zong. "We deden mee om te laten zien dat we er nog zijn. We are still alive."
Avatar
De sf-film met de blauwe reuzen mag dan wel de succesvolste film aller tijden zijn, voor RTL 4 scoorde de première niet meer dan aardig. 1,2 miljoen mensen zagen hoe de planeet Pandora op het laatste moment gered kon worden van de ondergang. Misschien hebben al zoveel mensen Avatar in de bioscoop en op Blu-ray gezien, dat de kracht er toch wat vanaf is.
Wie is de Mol?
Het complotdenken op IJsland nam gisteravond een onverwachte wending. Geen van de deelnemers werd uit het spel gegooid, maar de pot werd wel helemaal leeg gehaald. De mol heeft dus goed werk verricht. Ook voor de Avro: er keken 1,5 miljoen mensen. Minder dan vorige week, maar het cijfer bleef ruim boven dat van de concurrentie. Het is natuurlijk ook de kracht van dit programma: de fans zijn fanatiek en ze zullen geen uitzending overslaan. Niet voor The Winner Is... en niet voor Avatar.