John de Mol liet al eerder weten internationale ambities te hebben met zijn nieuwe talentenjacht The Voice of Holland. De grote tv-beurs Mipcom, die in week 40 plaats vindt, is enthousiast over het concept van de vernieuwende talentenjacht.
In de Franse badplaats Cannes vindt de Mipcom dit jaar plaats. De beurs is een ontmoetingsplek voor makers en zenders om zaken te doen.
Nederland 3-netmanager Roek Lips liet weten op Radio 1 dat The Voice erg goed ontvangen is in het buitenland. "Op de Mipcom heb je altijd een grote screening met nieuwe programma's die op dat moment als hoogtepunt worden gezien. The Voice wordt daar wel gezien als dè hit van deze Mipcom."
The Voice of Holland is met de derde uitzending opgelopen tot een groot aantal van 2,7 miljoen kijkers en heeft bewezen een vooruitstrevende stap in het genre talentenjachten te hebben veroverd.
The Voice is niet het enige Nederlandse format die getipt werd bij Mipcom. "Upside Down zat er ook in. Van formathandelaar Absolutely Independent begreep ik dat daar heel veel belangstelling voor is. En ook over 10 Ways to Turn You On wordt veel gesproken."
En dat terwijl 10 Ways to Turn You On, gepresenteerd door Nicolette Kluijver en ook afkomstig van Talpa, in Nederland niet bijster veel los maakte.