In de wereld van social media en influencers is het nou eenmaal belangrijk om op te vallen, en dus is het ook belangrijk om een cv te hebben dat opvalt. Je hebt dus een aantrekkelijk cv nodig dat duidelijk weergeeft wie je bent en wat jij in jouw mars hebt: van skills, werkervaring tot prestaties. Een opvallend en sterk cv maken, hoe kun je dit nou het beste doen? Volg daarvoor deze zes tips en maak een cv dat Insta-waardig en TikTok-creatief is.
1. Stel jouw professionele doelen vast
Je wilt dus een cv opstellen dat jouw potentieel echt weergeeft, maar daarvoor is het belangrijk dat je jouw professionele doelen duidelijk voor ogen hebt. Waar ben je in geïnteresseerd? Wil je graag jouw aanhang vergroten of wil je aan de slag met grotere merken? Als je dit eenmaal weet, dan kun je ook gaan nadenken over hoe je deze doelen gaat bereiken. Niet alleen zal dit jouw influencer carrière ten goede komen, maar het zal ook helpen met het vinden van de juiste focus voor jouw cv.
2. Focus op jouw niche
Als influencer maak je content die aansluit bij een specifiek onderwerp of niche, zoals mode en beauty of gezondheid en fitness. Houd dan ook deze niche in gedachten wanneer je je cv maakt en leg hier nadruk op. Maak bijvoorbeeld bepaalde keuzes qua inhoud en stijl die de aandacht en interesse van recruiters uit deze branches zullen trekken.
3. Voeg een lijst met relevante deals en ervaringen toe
Een goed cv toont duidelijk jouw werkervaring, in jouw geval kunnen dit dus eerdere merk deals of andere relevante ervaringen in marketing of social media zijn. Vermeld hierbij jouw functie, de naam van het bedrijf, de locatie en de periode dat jij hier werkzaam was. Je kunt ook een korte lijst met relevante taken of prestaties toevoegen per opdracht- of werkgever.
4. Benadruk je kennis van social media
Als influencer is het natuurlijk cruciaal dat je raad weet met social media. Benadruk deze skills dan ook op jouw cv. Laat bijvoorbeeld zien dat je jouw volgers begrijpt, de nieuwste trends kent, scherpe analyses kunt maken en dat je weet hoe je bepaalde groepen kunt aanspreken. Gebruik je hiervoor bepaalde tools? Geef dit dan ook aan op je cv.
5. Toon jouw succes met duidelijke cijfers
Niets kan jouw professionele succes beter weergeven dan duidelijke cijfers. Overweeg dan ook om belangrijke data en statistieken toe te voegen aan jouw cv, bijvoorbeeld bij eerdere merk deals of campagnes. Het is een uitstekende manier om de impact van jouw werk te laten zien en jouw marketingpotentieel te benadrukken. Dit is niet het moment om bescheiden te zijn, bewijs jouw succesverhalen met resultaten.
6. Wees creatief
Een goede influencer is natuurlijk creatief. Een saai cv past dan ook niet bij het plaatje dat je wilt verkopen. Jouw cv moet vertrouwen geven in het feit dat jij creatieve ideeën hebt en originele content weet te creëren die mensen raakt en aanspreekt. Je mag dus ook best wel creatief zijn in hoe jij je cv vormgeeft en opstelt, zolang het maar professioneel en overzichtelijk blijft.
Ben je klaar om te groeien als influencer en leuke nieuwe merken binnen te halen? Word nu ook net zo populair onder de merken als Max Verstappen. Volg deze zes tips en creëer een cv dat opvalt, indruk maakt en nieuwsgierigheid wekt.