Denk aan een pakket met sportzenders, een pakket specifiek voor het bekijken van films, enzovoorts. Ook de kijkcijfers, zeker op de zaterdagavond, laten zien dat Nederlanders veel voor de buis zitten. Door internet en tv met elkaar te combineren bij dezelfde provider, kun je heel voordelig televisie kijken! Verschillende Nederlandse providers bieden deze mogelijkheid aan. Denk aan KPN en een combinatie van Ziggo en Vodafone.
Alles-in-1 pakketten steeds populairder bij consumenten
Alles-in-1 pakketten zijn de afgelopen jaren populairder geworden. Mede ook doordat providers steeds aantrekkelijkere pakketten samenstellen. Niet langer gaat het uitsluitend om een combinatie van televisie, internet en mobiele telefonie tegen een lager maandbedrag. Tegenwoordig krijgt de consument er ook een gratis pakket met extra zenders bij, evenals twee keer zoveel mobiele data of bijvoorbeeld de mogelijkheid om mobiele data onderling in het gezin te verdelen. Online vergelijkingstools helpen je het meest aantrekkelijke alles-in-1 pakket te vinden bij jouw situatie. Losse abonnementen afsluiten bij verschillende providers valt vrijwel altijd duurder uit.
Televisie gecombineerd met een streamingdienst
Niet alleen de alles-in-1 pakketten zijn populair. Veel consumenten combineren hun abonnement voor televisiezenders met een los abonnement voor een streamingdienst als Netflix of Videoland. Dergelijke streamingdiensten bieden films en series aan, welke op televisie niet getoond worden. Daarbij kunnen sommige televisieprogramma’s in het geval van Videoland alvast vooruit worden gekeken. Voor het terugkijken van programma’s zijn deze streamingdiensten niet noodzakelijk. Via apps als NPO Start en RTL XL doe je dit gratis in de week na de aflevering op televisie.
NOS Journaal traditioneel het best bekeken
Op een gemiddelde werkdag wordt het NOS Journaal traditioneel gezien het beste bekeken. Dagelijks stemmen circa 2 miljoen mensen af op NPO1, als daar om 20.00 uur het journaal begint. Zaterdag kijken de meeste huishoudens naar een programma als Wie is de Mol, Weet ik veel of een vergelijkbaar spelprogramma. Wekelijks kijken er miljoenen mensen naar. Ook sportwedstrijden doen het vaak goed, met name wanneer het om finales gaat. De persconferenties worden steeds minder goed bekeken, al stemmen ook daar nog altijd miljoenen mensen op af om 19.00 uur.