Dat zegt producent Rohan Gottschalk in de Telegraaf. Fans hoeven in de toekomst nieuwe avonturen van de soaphelden dus niet te missen en ook een verhuizing naar Videoland is niet aan de orde. „Dat is een ding in de media, maar bij ons speelt dat absoluut niet. De kijkcijfers zijn weliswaar teruggelopen, maar we maken nog steeds bijna elke avond een van de best bekeken programma’s van RTL.”
750.000
De laatste jaren gaat het inderdaad een stuk minder met GTST. Heel lang scoorde de soap standaard meer dan 1 miljoen kijkers op de vooravond van RTL 4, maar de laatste tijd moet Goede tijden het doen met rond de 750.000 fans. Ook nieuwe directeur Peter van der Vorst zei dat hij niet tevreden was over de langstlopende soap van Nederland.
Herkenning
Volgens Gottschalk gaat er de komende tijd dan ook wel het een en ander veranderen. „ We gaan meer nadruk leggen op invoelbaarheid en herkenning. Ik denk dat we als makers een stap hebben teruggezet naar het GTST waar mensen de afgelopen dertig jaar van zijn gaan houden.”