Concurrentie houd je scherp én je kan ervan leren. Dat is de mening van veel mensen, behalve die van Sybrand Niessen. Hij voelt de behoefte niet om RTL Live, de concurrent van Tijd voor MAX, te bekijken. En daar heeft hij zo zijn redenen voor.
Sybrand Niessen trekt met Tijd voor Max iedere aflevering zo’n 400.000 kijkers. Een prima resultaat, al lijkt het voor de hand liggend dat er altijd een drang is naar meer succes. Dit kan je bijvoorbeeld voor elkaar krijgen door te leren van de concurrentie. Daar moet Sybrand echter niets van hebben. Hij heeft totaal geen mening over RTL Live. “Ik heb het nog nooit gezien”, vertelt hij aan De Telegraaf. “Echt niet, dat zeg ik recht uit mijn hart, ik heb nog niet de noodzaak ingezien. Dus ik weet niet wat ik ervan vind.”
Cijfers
Sybrand blijkt meer een man van de cijfers. “Waar ik wel naar kijk zijn de cijfers en die van ons zijn zo ongeveer het dubbele van RTL Live. Kortom: niet druk maken en uitgaan van je eigen kracht”, zegt de Tijd voor Max-presentator die een punt lijkt te hebben. Veel tijd om naar de concurrentie te kijken heeft hij niet. Hij werkt naast Tijd voor Max ook nog aan Droomhuis gezocht en in juli wordt ook Groeten van MAX aan dat lijstje toegevoegd.
Drukke baan
Sybrand vindt overigens niet dat hij een té drukke baan heeft. “Aan de bakker of de caissière wordt ook niet gevraagd of ze het wel aankunnen. En ik doe dit met heel veel plezier. Elke dag een bonte mix aan gasten aan tafel bij mij en Martine van Os, op reis met enthousiaste huizenzoekers en in de zomer help ik mensen die benadeeld zijn: ik zou niet weten wat ik nog meer zou willen.”