Jeremy Clarkson werd door de BBC ontslagen en daarna snel door Amazon aangenomen. De internetgigant zette hem in voor een populair reclamespotje.
Ter promotie van de Amazon Fire TV Stick, een streaming media player in USB-stickvorm, kwam Clarkson nog even terug op zijn ontslag.
Niet verveeld
Rijdend op een Segway door zijn overdadig luxueuze landhuis vertelde Jeremy dat hij zich niet verveeld heeft nadat hij afgelopen lente het ineens "minder druk" kreeg. De reden, uiteraard, was Amazons nieuwe videodienst waar Clarkson eens goed voor ging zitten. Hij zapte vrolijk langs de vele videokanalen en skipte snel de BBC speler om uiteindelijk bij Amazon Prime uit te komen. Een videodienst die zo goed als perfect is, aldus Clarkson die zijn woorden bijstelde toen "toevallig" een promo voor zijn nieuwe autoshow voorbij kwam.
Top Gear opvolger
De subtiele promo voor zijn nieuwe autoprogramma dat "ergens in 2016" uit gaat komen bleek behoorlijk populair op YouTube. Binnen een dag werd de commercial al meer dan een miljoen keer bekeken. Overigens maakte het spotje zijn debuut in het reclameblok van de rugbyfinales, waardoor nog eens vele miljoenen Clarkson zijn voormalige broodheer de BBC zagen wegzappen.