De Digital Impact Award is in het leven geroepen om tv-makers te eren die net dat beetje meer bieden aan hun publiek door middel van bijvoorbeeld een prachtige site of app. Een extra ervaring die kijkers online mobiliseert en enthousiasmeert waardoor tv-kijken nog leuker wordt.
Dit is de top 3 (in alfabetische volgorde)
• Expeditie Robinson (RTL 5)
• Wie is de Mol (Avrotros)
• Zondag met Lubach (VPRO)
Bij Expeditie Robinson deden in 2017 voor het eerst onbekende Nederlanders mee. Die nieuwe ontwikkeling pakte RTL slim aan met een site waarop potentiële kandidaten filmpjes konden uploaden.
Wie is de Mol? heeft al jaren een spannende en zeer populaire app waarin je mee kunt spelen met jouw 'Mol'
Met zijn ‘Bye bye Facebook’-evenement mobiliseerde Arjen Lubach 32.000 kijkers. Indrukwekkend.
Stemmen op deze categorie kan niet meer, de winnaar wordt bekend gemaakt op het Gouden Televizier-Ring Gala op 11 oktober.