Wie is de Mol? is de allereerste winnaar van de Digital Impact Award. De prijs werd donderdagavond uitgereikt tijdens de Rode Lopershow van het Gouden Televizier-Ring Gala.
Het programma heeft al jaren een spannende en populaire app waarin je mee kunt spelen met jouw 'Mol'. Elk jaar is er een grote online community actief om te raden wie de saboteur van het gezelschap is.
Lees ook:
"Heel tof"
Mol Jan Versteegh nam de prijs in handen namens het programma: "Ik denk dat het een hele mooie waardering is voor het team." Zelf merkte hij tijdens zijn deelname ook dat het programma online erg actief was: "Zoveel mensen spelen mee... Het is heel tof dat ze worden beloond!"
Primeur
De Digital Impact Award beleefde dit jaar een primeur. De prijs is in het leven geroepen om tv-makers te eren die net dat beetje meer bieden aan hun publiek, bijvoorbeeld met een prachtige site of app. Een extra ervaring die kijkers online mobiliseert en enthousiasmeert waardoor tv-kijken nog leuker wordt.
Genomineerden
Expeditie Robinson en Zondag met Lubach lopen de prijs mis. Arjen Lubach staat bekend om zijn online acties die vaak viral gaan. Met zijn Bye bye Facebook-evenement mobiliseerde hij 32.000 kijkers. Expeditie Robinson lanceerde in 2017 een site waarop potentiële kandidaten met filmpjes een gooi konden doen naar deelname.
Gouden Televizier-Ring
Het is de tweede keer dat Wie is de Mol? een prijs in de wacht sleept op het Gouden Televizier-Ring Gala. In 2013 nam het programma de Gouden Televizier-Ring mee naar huis.