YouTube hit: Whisky drinken met Nick Offerman

4 december 2015 16:38 | youtube-hits | Door Televizier

© Screenshot YouTube/Lagavulin

Whiskyfabrikant Lagavulin lanceerde samen met Nick Offerman begin deze maand een wel heel bijzondere en vooral lange commercial voor hun merk. 

Het drinken van whisky is een ritueel op zich en leent zich het best voor koude winteravonden, een knisperend haardvuur en zwijgzaam gezelschap.

De stilte spreekt

Althans, dat is wat de Amerikaanse acteur Nick Offerman, bekend van Parks & Recreations, ons wil laten geloven in deze commercial. Sinds zijn rol als mannenman Ron Swanson is Offerman het boegbeeld van alles wat ruig, stoer en oermannelijk is en daar maakt hij dankbaar gebruik van. De opzet van het spotje is simpel: Offerman zit in een luie stoel stilzwijgend te genieten van een glaasje lekker. De whisky zelf is 16 jaar oud, alle reden voor Nick om nippend zijn tijd te nemen. De reclame duurt niet één minuut, niet vijf maar een volle drie kwartier lang.

Hilarisch

Offerman staart af en toe in de camera, geeft soms een veelzeggende blik, er kan een enkel kuchje vanaf en natuurlijk wordt er eens bijgeschonken maar verder gebeurt er absoluut niets. Na een paar minuten krijgt het tafereel een hilarische lading. Al was het maar omdat sommigen zich ongemakkelijk voelen door Nicks staalblauwe ogen die recht in de lens turen. Binnen 2 dagen hadden al meer dan 1.2 miljoen de video gezien.

Wie het intieme onderonsje helemaal heeft uitgezeten is niet bekend.

Meer over