Wederom is het NPO 1 waar het om draait op de zaterdagavond. Onder meer de Journaals van 20.00 uur (1,9 miljoen) en 18.00 uur (1,1 miljoen) weten de kijkers te boeien.
Om te huilen
Nog even terug naar De NIX Factor. Al weken wordt er flink reclame gemaakt voor het nieuwe programma dat menig kijker aan de zender moest binden. Aan de kijkcijfers zien we dat het aantal kijkers dat minimaal 1 minuut naar het programma heeft gekeken op een bepaald moment wel de 730.000 kijkers heeft bereikt. Misschien dat mensen weg zijn gezapt bij de eerste valse noten? De kijkers laten op Twitter in ieder geval weinig heel van het concept.
#denixfactor Het programma gekeken
— Henk Hazewinkel (@haasjunior) February 19, 2023
Je kunt er pas iets van zeggen als je het bekeken hebt
Wat een verspilling van mijn tijd !
Een haastig in elkaar gedraaid ideetje wat kant nog wal raakt
Gewoon te slecht voor woorden.
Met de opnames van de finalist regelt de autotune het wel
Zitten wel wat leuke elementen in #DeNixFactor, maar een half uur naar krijsende mensen kijken is gewoon onaangenaam.
— Stefan Keerssemeeckers (@Stiif) February 18, 2023
We hebben nu toch wel het dieptepunt bereikt, toch?#denixfactor pic.twitter.com/2viRLWpeyp
— Len Ste®?k (@LenSterk) February 18, 2023
Wie in hemelsnaam heeft #denixfactor bedacht? #sbs6 #nixfactor
— Klaas Droog (@DroogKlaas1) February 18, 2023
Ik had wel verwacht dat Herman van Idols zou meedoen.. #nixfactor #denixfactor
— Marianne Markus (@MARIANNEMARKUS0) February 18, 2023
Nummer 1
De kaskraker van de zaterdagavond is wederom Wie Is De Mol? met 2,1 miljoen kijkers. Daar moet wel bij gezegd worden dat dit voor het succesvolle programma ook een klein dieptepunt is. Op de zevende aflevering stemden net iets minder kijkers af dan vorige week. Het is daarmee de slechtst bekeken aflevering van het 23ste seizoen. Het programma wordt wel vaak teruggekeken. Er wordt in ieder geval nog steeds druk gespeculeerd wie het spel saboteert.
Daniel is… de Mol! Het is bijna beschamend hoe irri hij molt. #widm
— Hayke ? (@HaykeFullSend) February 18, 2023
Er komen telkens kleuren naar voren in #widm. Iedereen zegt de olympische spelen, dus Ranomi. Maar wat als het de lhbti vlag, dus Jurre, betekend? ???
— Lynn (@Dutchieee_) February 18, 2023
Ranomi is de mol #widm
— Daan kouwie ® © (@DaanKouwie) February 19, 2023
Daar waren de Olympische kleuren weer! #widm
— Daniëlle Koppert (@DKoppert_Kool) February 18, 2023
Er is meer
Ook Weet Ik Veel (942.000) voor RTL4 en The Connection (703.000) voor NPO 1 doen nog uitstekende zaken. En ESPN kan blij zijn met 939.000 kijkers voor Eredivisie-wedstrijd Feyenoord tegen AZ. De natuurdocumentaire Serengeti van NPO 1 zien we ook terug in de lijst op een achtste plaats met 847.000 kijkers.
Wat was #Serengeti (laatste aflevering net op #NPO1) een prachtige serie, en wat een spectaculaire beelden van al die gnoes bij het oversteken van de rivier ?? Ongelooflijk zo veel als het waren, er kwam geen eind aan!!!
— Dave Boots (@nandoecolumnist) February 18, 2023
De trek van de wildebeest, ik krijg er nooit gnoeg van. #serengeti @NPO1 @EOnl
— Willem van Rooij (@Rooijborstje) February 18, 2023